dinsdag 31 maart 2009

Schetsen

En hier zijn nog enkele schetsen die ik gemaakt heb.
Sommigen zullen wellicht twijfelen over mijn tekentalent, maar deze manier van tekenen heeft niet de bedoeling om het model tot in het detail weer te geven. Aan de hand van de verschillende technieken die ik in een vorig stukje heb uitgelegd werken we naar tekeningen toe die er levendig uitzien, waarin je beweging kan waarnemen. En dit allemaal op een zeer korte tijd zodat je genoodzaakt bent de positie van het model te voelen, zonder al te veel na te denken over hoe je alles zou moeten tekenen. Op die manier leer je tekenen wat je ziet en dit is het allerbelangrijkste bij schetsen: observeren.

(De eerste 4 tekeningen zijn een paar weken geleden gemaakt, die erna deze week en er is reeds enige evolutie, daar heeft Paul mij op gewezen aangezien ik het zelf nog niet echt doorhad...)







2 opmerkingen:

Unknown zei

Schetsen zijn mooi, doe zo verder.Ik vind ze best mooi en er zit zeker evolutie in

Stephanie zei

Hoihoi,

eindelijk eens enkele minuutjes tijd gehad om wat van je verhalen te lezen. Uiteraard niet allemaal, want het zijn er wat teveel en ik heb de tijd er nu niet voor. Maar vanaf dat ik terug in Belgie ben, probeer ik jouw verhalen eens allemaal te lezen. Maar uiteraard zal het nog leuker zijn om je verhalen live te horen. Ik verlang al!

Amai, het ziet er ook wel leuk uit daar. En zo een mooie schetsen en kaartjes die je al gemaakt hebt! goed gedaan! En doe zo verder!

vele groetjes
xx